FMDO zoekt een zakelijk, deeltijds medewerker (m/v/x)

10 okt 2024

Voor deze functie zoeken wij een ervaren, gepassioneerde persoon die samen met de directeur van FMDO en het ganse FMDO-team het DNA uitdraagt van de organisatie.

Wat is FMDO?

FMDO ondersteunt lidverenigingen en werkt via projecten aan een positieve impact in de superdiverse maatschappij.

FMDO (Federatie voor Mondiale en Democratische Organisaties) verbindt en versterkt mensen in de superdiverse samenleving van vandaag en morgen. We doen dit met sociaal-culturele verenigingen en gedreven vrijwilligers die het hart van FMDO vormen. FMDO heeft 26 enthousiaste medewerkers in dienst en is werkzaam in Oostende, Brugge, Kortrijk, Roeselare, Antwerpen en Brussel.

Alle info over FMDO vind je op www.fmdo.be.

Wie zoeken we?

•  Als zakelijk medewerker ontwikkel je een heldere visie en strategie op zakelijk vlak. Je werkt nauw samen met onze boekhouder, de administratief medewerker en de directeur van de organisatie. Je werkt samen met alle projectmedewerkers om de financiële opvolging en afspraken in kader van hun project op te volgen.

•  Je draagt mee de eindverantwoordelijkheid voor de financiële en administratieve aspecten van de werking.

•  Je voert met – ondersteuning van de administratief medewerkster van FMDO – de financiële en zakelijke administratieve zaken uit.

•  Je bent het financieel aanspreekpunt voor alle interne medewerkers en externe partijen.

Functieomschrijving

Financieel beheer:

•  Opstellen en bewaken van een financieel beleid: opmaken en opvolgen van begrotingen

•  Budgetopvolging: interpreteren en evalueren van boekhoudkundige rapporten

•  Wekelijkse facturenbundel, verkoop facturen en wekelijkse verrichtingen behandelen en controleren

•  Eindafrekeningen van projecten opmaken, deadlines opvolgen en contact met subsidiegevers over de financiën

•  Maandelijkse begrotingscontrole opvolgen

•  Kassa’s van medewerkers controleren en opvolgen

•  Het jaarlijkse onderzoek van de revisor zorgvuldig voorbereiden

•  Financiële vormingsdagen of administratiedagen voor lidverenigingen organiseren

Profiel

•  Je hebt een diploma hoger onderwijs en / of relevante ervaring in een gelijkaardige functie

•  Je hebt zakelijke kennis van de non-profit en/of sociaal-culturele sector

•  Je getuigt van een zelfstandig organisatievermogen dat flexibiliteit, besluitvaardigheid en nauwkeurigheid weet te combineren

•  Je bent communicatief, sociaalvaardig en kan medewerkers aansturen en motiveren

•  Je hebt een aantoonbare interesse in diversiteit en in de superdiverse samenleving

•  Je bent flexibel (variabel uurrooster)

•  Je beheerst het Nederlands goed

•  Je beheerst excel zeer goed

•  Je bent stressbestendig en je kan collega’s aansturen en het werk van andere collega’s opvolgen

•  Je bent goed met deadlines en kan het overzicht bewaren over zeer uiteenlopende subsidiekanalen

•  Je hebt minstens 3 jaar relevante ervaring in een functie met een sterke financieel-administratieve inhoud

Aanbod

•  Een deeltijds contract van onbepaalde duur op niveau b1b (20 uur per week) barema 329 B1C. 60% werken (24 uur per week) is bespreekbaar

•  Maaltijd- en ecocheques

•  100% Terugbetaling woon-werkverkeer met het openbaar vervoer

•  Je komt terecht in een warme organisatie met een heel fijn team van collega’s

•  Je werkt minstens 1 dag per week vanuit het FMDO-kantoor in Brussel aangezien de administratie daar gebeurt. De andere dagen kan je 1 dag thuiswerken en de resterende tijd op één van de FMDO-kantoren in Brugge, Kortrijk, Roeselare, Antwerpen of Brussel

Interesse?

Kandidaten mailen hun cv en motivatiebrief naar naima@fmdo.be.

Voor inhoudelijke vragen kan je contact opnemen met de directeur van FMDO: Ivy Goutsmit, 0494 12 35 34, ivy@fmdo.be

FMDO is een organisatie die belang hecht aan diversiteit. De selecties gebeuren dan ook op grond van competenties, ongeacht origine, leeftijd, geslacht of diploma.

Deel